Amennyiben szeretne rendelni, úgy a Vásárlás menüpont alatt található termékeinkből kényelmesen
válogathat, és megadhatja a megrendelni kívánt mennyiséget. Kérjük, hogy a szállítási és a
számlázási címet pontosan adja meg.
Lehetőség van posta pontra kérni a csomagat.
A posta pontok az alábbi link alatt talalhatóak.
Célszerű mobil telefonszámot is megadnia.
A vásárlás véglegesítése után megerősítő e-mail-t küldünk az ön által megadott e-mail címre.
A csomagolási és szállítási költség egységesen: 1.700.- Ft.
17.000.- Ft összegű termék (postaköltség nélkül!) egyidejű megrendelése esetén a csomagolási és
szállítási díj ingyenes!
20.000.- Ft összegű termék (postaköltség nélkül!) egyidejű a megvásárlása esetén a csomagolási és
szállítási díj ingyenes, 1.000.- Ft értékben ajándékot is küldünk a csomagban!
A rendelések feldolgozása, vevőszolgálati feladatok ellátása munkanapokon, hétfőtől-péntekig
9.00-16.00 óra között történik. Hétvégén és munkaszüneti napokon megrendeléseket nem dolgozunk fel.
A beérkezett megrendelések Postára adása a megrendeléstől számítva 2-3 munkanap. A csomagok
kézbesítését a Magyar Posta munkatársai végzik. A kiszállítás várható időpontjáról SMS-ben
értesítik.
Amennyiben a megadott időpont nem jó önnek, abban az esetben a futárral lehet
egyeztetni.
Ha a csomagot mégsem sikerült kézbesíteni, úgy 10 nap az őrzési idő.
Fizetéssel kapcsolatos információk
Milyen fizetési módok közül választhat?
☀️ Utánvétes vásárlás: a termékek vételárát, a szállítási díjat a futárnak kell átvételkor kifizetni
készpénzben.
☀️ Előreutalásos vásárlás: rendelésnel tüntesse fel, hogy előre utalással szeretne fizetni.
Elküldjük önnek a megadott e-mail címre a számlát. A fizetendő összeget át kell utalnia az ERSTE
Banknál vezetett 11600006-00000000-17662419 számú bankszámlánkra. Amennyiben az előre utalást
választja, akkor kérjük vegye figyelembe, hogy csak azután tudjuk szállítani a terméket
(termékeket), miután utalása beérkezett hozzánk.
☀️ Bankkártyás vásárlásra egyenlőre nincs lehetőség.
Számunkra fontos, hogy elégedett legyen!
Az interneten megrendelt, illetve a más módon, nem üzletben vásárolt (például telefonon vagy postai úton rendelt, illetve házaló ügynöktől vett) termékek és szolgáltatások esetében Önnek 14 napon belül joga van bármilyen okból, indoklás nélkül elállni a vásárlástól.
Az online vásárlások során fizikai kontaktus nélkül, pusztán képekre, videókra, vásárlói véleményekre alapozva rendelünk meg termékeket. Így a végén nem biztos, hogy azt kapjuk, amire gondoltunk. A jog ezt a helyzetet igyekszik kompenzálni az online vásárlás elállási lehetőségének megteremtésével. A fogyasztónak, a termék kézhezvételét követő 14 napon belül joga van elállni a vásárlástól. Semmilyen indoklással nem tartozik a webáruház felé, hogy miért nem tart igényt a termékre. Akár ki is bonthatja és kipróbálhatja a terméket. Az internetes vásárlás elállási folyamata azzal kezdődik, hogy a fogyasztó bejelenti elállási szándékát a webáruháznak. Innentől mind a fogyasztónak, mind a webáruháznak kötelezettségei vannak.
• A termék kézhezvételét követő 14 napon belül kell jeleznie elállási szándékát a webáruház
felé. Ez történhet írásos formában (pl.: email, postai levél, stb.), de akár szóban (pl.:
telefon, személyesen ügyfélszolgálaton) is. Az elállási jogról nyilatkozatozatot kell kitöltenie
az elállás bejelentéséhez. IDE JÖN A NYOMTATVÁNY
• A terméket vissza kell juttatni a webáruháznak. Erre az elállás bejelentésétől számított 14
naptári napon belül van lehetőség. Nem kell megérkeznie a terméknek ezen időn belül, de “útra
kell indítani” a csomagot.
• A visszaküldés költsége a vevőt terheli.
• A terméket Veszprém, Batthyány utca 21/D. címre kell visszaküldeni.
• A termék árát és a hozzá kapcsolódó szállítási költséget (nem a visszaküldés költségét)
visszatérítjük a vásárlónak az elállás bejelentésétől számított 14 napon belül.
• A termék teljes árát visszafizetjük, kivéve, ha a vásárló a kipróbálás során a termék
tulajdonságainak megvizsgálásához szükséges használatot meghaladta. Ilyenkor értékcsökkenést
számolunk fel.
• A pénzt átutalással tudjuk visszafizetni az ön által megadott bankszámlaszámra.
Előfordulhat, hogy kézbesítés során sérül a csomagolás. Ez nem feltétlen jelenti azt, hogy a megrendelt termék is sérült, de érdemes az átvétel során odafigyelni és megtenni a szükséges lépéseket. Mi is ekkor a teendőnk? Ha a kézhezvételkor a csomagoláson sérülést lát, mindenképpen vetessen fel erről kárjegyzőkönyvet. Sérülés során a kivizsgáláshoz a csomagolást és a terméket is eredeti állapotban kell megőrizni. Fotókat is lehet készíteni a sérülésről, de a teljes kivizsgáláshoz a csomagolóanyagok és a termék szemléjére is szükség lesz. Ha nem készült kárjegyzőkönyv vagy nem lett sérült státusz regisztrálva a csomaghoz, akkor a kézhezvételt követő 3 munkanapon belül kell bejelentést tenni a logisztikai szolgáltatónál a sérülésről. Ha készült jegyzőkönyv vagy rögzítésre került a sérült státusz, akkor a bejelentésre fél év áll rendelkezésre.
A jelen ÁSZF a BRISTON Kft. (székhely: 1063 Budapest, Kmety György u. 18. 3/27. adószáma: 13668918-2-42; cégjegyzékszám: 01-09-867091; telefonos elérhetősége: +36202178436 elektronikus levelezési címe: briston@briston.hu; a továbbiakban: Szolgáltató), mint Szolgáltató és az általa nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. A jelen ÁSZF vonatkozásában Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek.
1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus
kereskedelmi szolgáltatásra,
amely a www.briston.hu weboldalon és az aloldalain (a továbbiakban: Weboldal) keresztül történik.
1.2. A Szolgáltató Weboldalán webáruházat működtet (a továbbiakban: Webáruház) a Szolgáltató által
gyártott és forgalmazott termékek Ügyfelek részére történő értékesítésére. A Webáruházból történő
vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
1.3. A Szolgáltató Webáruház szolgáltatásait bármely magánszemély, vagy jogi személy jogosult
igénybe venni, amennyiben a Weboldalon érvényesen és sikeresen regisztrálja magát, magára nézve
kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat, továbbá a termék vételárát és a kiszállítási
költséget, valamint utánvétes megrendelés esetén az utánvét költségét is megfizeti.
1.4. A Webáruházban megvásárolható áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára
vonatkozó utasításokat a Weboldalon található, a konkrét árucikk termékleírása tartalmazza. A
termékek vételára mindig a kiválasztott termék alatt feltüntetett bruttó ár. A termékek vételára nem
tartalmazza a kiszállítás költségét, továbbá utánvételes megrendelés esetén az utánvét költségét.
1.5. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal,
hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már
megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja, és így a szerződést nem módosítja. Amennyiben a
Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a
nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen
eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem
köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást,
amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
1.6. A Szolgáltató a kiszállítást Magyarországon belül a ……………… csomagküldő szolgáltatásán keresztül
végezi. A kiszállítás költsége csomagonként 1.000 Ft (bruttó összeg). A Szolgáltató több áru
egyidejű megrendelését egy csomagként számolja, azaz több áru egyidejű megrendelését egyszeri
kiszállítási költség terheli. A Szolgáltató 25.000.- Ft összegű termék egyidejű megrendelése esetén
a csomagolási és szállítási díjat az Ügyfél részére nem számít fel. A Szolgáltató 30.000.- Ft
összegű termék egyidejű megvásárlása esetén a csomagolási és szállítási díjat az Ügyfél részére nem
számít fel és a kiszállított csomagban 1.000.- Ft értékben ajándékot küld az Ügyfél részére.
2.1. Az Ügyfél a regisztrációt követően a megrendelő adatlap valamennyi kötelezően kitöltendő
mezőjének kitöltését és a beírt adatok ellenőrzését követően, a “Kosár tartalmának megrendelése”
ikonra kattintás megerősítésével az Ügyfél vételi ajánlatot tesz a Szolgáltató ajánlati felhívására.
Ha az Ügyfél valamely mezőt hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól. A hibaüzenetet
követően az Ügyfélnek lehetősége van az adatai módosítására, vagy pontosítására. Amennyiben az
Ügyfél a kötelezően kitöltendő mezőket szabályosan kitöltötte, megrendelés gomb megnyomását követően
lehetősége nyílik az adatai ellenőrzésére, és amennyiben valamely adatot pontatlanul vagy hibásan
adott meg, ezen adatot módosíthatja. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul
megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért,
hibáért semminemű felelősség nem terheli.
2.2. A megrendelést követően az Ügyfélnek fizetési kötelezettsége keletkezik. Fizetési lehetőségek:
utánvét vagy előre átutalás. Az előre utalás történhet SimplePay használatával vagy a Szolgáltató
visszaigazolásban szereplő OTP Banknál vezetett bankszámlaszámára utalással. Amennyiben az Ügyfél a
fizetési módozatok közül az utánvételt választja, abban az esetben utánvételi kezelési költséget is
meg kell fizetnie az 1.6. pontban rögzített kiszállítási költségen felül, amelynek költsége: bruttó
……,- Ft. Előre átutalás esetén a Szolgáltató a csomagot csak akkor adja át kiszállításra a
kézbesítőnek, amennyiben a megrendelés visszaigazolásában szereplő pontos összeg beérkezett a
Szolgáltató megrendelés visszaigazolásában szereplő bankszámlaszámára. Előre utalás esetében
amennyiben az Ügyfél a visszaigazoló e-mail megérkezését követő 30 napon belül fizetési
kötelezettségnek nem tesz eleget, a Szolgáltató az Ügyfélnek címzett írásbeli, egyoldalú
nyilatkozattal jogosult a szerződéstől elállni, amely esetben a szerződés a Felek teljesítése nélkül
megszűnik.
2.3. A megrendelést a Szolgáltató csak regisztrált Ügyféltől és csak akkor fogadja el, ha az Ügyfél
a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti.
2.4. Az Ügyfél a megrendelés feladásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket
kifejezetten elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
2.5. Szolgáltató az Ügyfél vételi ajánlatának (megrendelésének) megérkezését követően köteles az
Ügyfél részére a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni. A Felek közötti szerződés a
visszaigazoló e-mail megérkezésével jön létre. A Felek között ily módon – magyar nyelven – létrejött
szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét
követő 3 (három) hónapig őrzi a Szolgáltató székhelyén, és ezen időtartamon belül az Ügyfél részére
hozzáférhetővé teszi. A szerződés határozott időre szól, amely a Felek szerződésszerű teljesítésével
szűnik meg. Amennyiben a visszaigazoló e-mail az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül Ügyfél
részére nem érkezik meg, akkor az Ügyfél menetsül az ajánlati kötöttség alól, és így a szerződés a
Felek között nem jön létre. A megrendelés visszaigazolása akkor tekintendő az Ügyfélhez
megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
3.1. A Weboldalon megrendelt és készleten lévő terméket, előre utalás esetében a vételár és a
kiszállítási díj megfizetését követő …. napon belül, utánvétel esetében megrendelést követő …. napon
belül a Szolgáltató 1.6. pontban meghatározott alvállalkozója fuvarozza ki az Ügyfél által a
megrendelés során jelzett szállítási címre. A készleten nem lévő, vagy az Ügyfél egyedi megrendelése
alapján készült termékek szállítása ….. nap.
3.2. Szolgáltató alvállalkozója a megrendelt árut munkanapon reggel … és délután … óra között
szállítja házhoz.
3.3. Az Ügyfél késedelem nélkül köteles meggyőződni, hogy a kiszállított áru mind mennyiségileg,
mind minőségileg megfelel a megrendelésben meghatározottaknak. A Szolgáltató alvállalkozója a
megrendelt árut sérülésmentes, bontatlan, eredeti csomagolásban szállítja ki a visszaigazolásban
szereplő címre. Sérülésmentes, bontatlan, eredeti csomagnak csak az minősül, ami a Szolgáltató által
alkalmazott biztonsági szalaggal van ellátva. Amennyiben az Ügyfél bármi sérülést, eltérést
tapasztalna, a fuvarozó az Ügyfél kérésére köteles tételesen átadni az árut és a helyszínen
jegyzőkönyvet felvenni.
4.1. Az Ügyfél a Weboldal működésével, a megrendelésekkel kapcsolatos kérdéseivel és esetleges
panaszaival az alábbi elérhetőségeken keresheti meg a Szolgáltatót: levelezési cím: ……………….. , vagy
briston@briston.hu érhető el a Szolgáltató.
4.2. A telefonon tett panaszokat a Szolgáltató azonnal megvizsgálja, majd szükség szerint és a
lehetőségekhez mérten orvosolja. Az Online előre utalással kapcsolatos kérdések, és panaszok
számlavezető bankja hatáskörébe tartoznak, így a Szolgáltató egyedi vizsgálatát követően a
Szolgáltató az Ügyfelet a számlavezető bankjához irányítja.
4.3. Amennyiben az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a Szolgáltató részéről a panasz
azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel a
panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról. A jegyzőkönyv másolati példányát a Szolgáltató
legkésőbb a panasz elbírálását tartalmazó érdemi válaszához mellékelve küldi meg az Ügyfél részére.
4.4. A Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el a telefonon és e-mailben tett panaszokat.
4.5. A Szolgáltató az Ügyfél által szóban tett vagy az Ügyfél álláspontja szerint a Szolgáltató
által nem kielégítően kezelt panaszokra, valamint az írásban tett panaszokra egyaránt azok
beérkezését követő legkésőbb 30 (harminc) napon belül érdemben válaszol.
4.6. Az Ügyfél a Szolgáltatóval szemben fennálló, jelen ÁSZF-ből eredő jogvitáit peres, továbbá más
jogi úton is érvényesítheti, valamint jogosult a Szolgáltató székhelye szerint illetékes, Budapesti
Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület eljárását kezdeményezni.
A Békéltető Testület székhelye:
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt.99.
Tel.: +36-1-488-2131
Fax: +36-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Web: http://bekeltet.hu/
5.1. Tájékoztatjuk, hogy a 45/2014 (II. 26.) Korm. rendeletben foglalt elállási jog azokat a
vásárlókat (Ügyfeleket) illet meg, akik a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.)
szerint fogyasztónak minősülnek. A Ptk. 8:1. § (1) bekezdésének 3. pontja szerint „fogyasztó: a
szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.”
5.2. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet
szabályozása értelmében a fogyasztónak minősülő ügyfél a megrendelt termék kézhez vételétől
számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt
terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási
jogát.
5.3. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le,
amelyen az Ügyfél, vagy meghatalmazottja a terméket átveszi.
5.4. A termék visszaküldésének költségét az Ügyfélnek kell viselnie, Szolgáltató nem vállalja e
költség viselését.
5.5. Az elállási jog gyakorlása esetén az Ügyfelet a termék visszajuttatásának költségén kívül más
költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó
anyagi kár megtérítését.
5.6. Nem illeti meg az elállási jog az Ügyfelet, amennyiben a zárt csomagolásban kiszállított
terméket felbontotta.
6.1. A Webáruházban való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az internet technikai és műszaki
korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
6.2. A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Weboldalra való csatlakozás miatt
következett be. Az Ügyfelet terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének
kötelezettsége.
6.3. A Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF feltételeit bármikor módosítani. Az esetleges módosítás a
Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Az ÁSZF módosítása azonban nem érinti a már
létrejött szerződéseket, és az azokban rögzített feltételeket, továbbá a Szolgáltató létrejött
szerződés szerinti szolgáltatási kötelezettségét.
I.1. A jelen szabályzat célja, hogy a BRISTON Kft. (a továbbiakban: „Adatkezelő”) által
személyes adatokon végzett adatkezelés során
a) a jogszerű adatkezeléshez szükséges feltételeket megteremtse,
b) a személyes adatok jogosulatlan felhasználásának megakadályozása érdekében adatvédelmi
és adatbiztonsági előírásokat határozzon meg,
c) adatvédelmi incidens esetén az Adatkezelő megfelelő és hatékony intézkedéseket hozzon
az adatkezelés biztonságának további sérülése ellen, valamint megfelelően minimalizálja a
bekövetkezett károkat, és a 2016/679. EU rendelet (a továbbiakban: „GDPR”) előírásainak
megfelelően tájékoztassa az incidensről az érintetteket és a Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatóságot.
I.2. A Jelen szabályzat tárgyi hatálya kiterjed az Adatkezelő által végzett valamennyi olyan
adatkezelésre, amelynek során személyes adatok kezelése történik, függetlenül a személyes
adatok jellegétől vagy az érintettek körétől.
I.3. A jelen szabályzat személyi hatálya kiterjed az Adatkezelő valamennyi munkavállalójára,
továbbá az Adatkezelővel szerződéses viszonyban álló adatfeldolgozókra.
A jelen szabályzat alkalmazásában:
II.1. „személyes adat”: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”)
vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy
közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat,
online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági,
kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
II.2. „adatkezelés”: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem
automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés,
rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés,
felhasználás, közlés, továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel
útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
II.3. „adatfeldolgozó”: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy
bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
II.4. „adatvédelmi incidens”: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más
módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését,
megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést
eredményezi;
II.5. „érintett”: az a természetes személy, akinek a személyes adatait az adatkezelő vagy az
adatfeldolgozó kezeli.
III.1 A személyes adatok védelméhez való jog a természetes személyek Alaptörvényben
biztosított alapjoga, amely garantálja az adatalanyok információs önrendelkezési jogát. Az
információs önrendelkezési jog az érintettek beleegyezésének hiányában kizárólag törvényi
felhatalmazás alapján korlátozható. Az információs önrendelkezési jog tiszteletben tartása
érdekében az személyes adatot kezelni csak a GDPR 6. cikkének (1) bekezdésében
meghatározott következő esetekben lehet:
a) Az érintett hozzájárulását adta személyes adatainak egy vagy több konkrét célból
történő kezeléséhez.
b) Az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik
fél, vagy az a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések
megtételéhez szükséges.
c) Az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges;
d) az adatkezelés az érintett vagy egy másik természetes személy létfontosságú
érdekeinek védelme miatt szükséges.
e) Az adatkezelés az adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek
érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha ezen érdekekkel szemben elsőbbséget élveznek
az érintett olyan érdekei vagy alapvető jogai és szabadságai, amelyek személyes
adatok védelmét teszik szükségessé.
III.2. A személyes adatok kezelésére vonatkozó elvek:
a) Személyes adatokat jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintett számára
átlátható módon kell kezelni.
b) A személyes adatok gyűjtése csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból, tehát
célhoz kötötten történhet.
c) Az adatkezelésnek minden esetben a szükséges mértékre kell korlátozódnia
(„adattakarékosság”).
d) A kezelt adatoknak pontosnak és szükség esetén naprakésznek kell lenniük: minden
ésszerű intézkedést meg kell tenni annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai
szempontjából pontatlan személyes adatok törlésre vagy helyesbítésre kerüljenek
(„pontosság”).
e) A személyes adatok tárolásának olyan formában kell történnie, amely az érintettek
azonosítását csak a személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig
teszi lehetővé („korlátozott tárolhatóság”).
f) A személyes adatok kezelését oly módon kell végezni, hogy biztosítva legyen a
személyes adatok megfelelő biztonsága, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes
kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni
védelmet is ideértve („integritás és bizalmas jelleg”).
IV.1. Az Adatkezelő, illetve tevékenységi körében az adatfeldolgozó köteles gondoskodni az
adatok biztonságáról, köteles továbbá megtenni azokat a technikai és szervezési
intézkedéseket és kialakítani azokat az eljárási szabályokat, amelyek a GDPR szerinti
garanciák érvényre juttatásához szükségesek.
IV.2. Az adatokat megfelelő intézkedésekkel védeni kell különösen a jogosulatlan
hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés, megsemmisítés,
véletlen megsemmisülés, sérülés, valamint az alkalmazott technika megváltozásából fakadó
hozzáférhetetlenné válás ellen.
IV.3. Az Adatkezelő és az Adatfeldolgozó által kezelt nyilvántartásokban, az elektronikusan
kezelt adatállományok védelme érdekében megfelelő technikai megoldással biztosítani kell,
hogy a nyilvántartásokban tárolt adatok - kivéve, ha ehhez az érintett előzetesen hozzájárult -
közvetlenül ne legyenek összekapcsolhatók és az érintetthez rendelhetők.
IV.4. A személyes adatok kezelése során biztosítani szükséges:
a) A jogosulatlan adatbevitel megakadályozását.
b) Az automatikus adatfeldolgozó rendszerek jogosulatlan személyek általi, adatátviteli
berendezés segítségével történő használatának megakadályozását.
c) Annak ellenőrizhetőségét és megállapíthatóságát, hogy a személyes adatokat
adatátviteli berendezés alkalmazásával mely szerveknek továbbították vagy
továbbíthatják.
d) Annak ellenőrizhetőségét és megállapíthatóságát, hogy mely személyes adatokat,
mikor és ki vitte be az automatikus adatfeldolgozó rendszerekbe.
e) A személyes adatok kezelésére használt rendszerek és szolgáltatások folyamatos
bizalmas jellegének biztosítását, integritását, rendelkezésre állását és ellenálló
képességét.
c) Fizikai vagy műszaki incidens esetén az arra való képességet, hogy a személyes
adatokhoz való hozzáférést és az adatok rendelkezésre állását kellő időben vissza lehet
állítani.
IV.5. A személyes adatok biztonságos kezelése és őrzése érdekében a munkavállalók a
munkaidő végén – vagy amennyiben elhagyják munkaállomásukat a munkaidő alatt -
kötelesek gondoskodni arról, hogy személyes adatot tartalmazó okirat, egyéb dokumentum,
adathordozó az asztalukon vagy egyébként a munkaállomásukon őrizet nélkül ne maradjon. A
személyes adatokat tartalmazó adathordozókat – a jelen szabályzat eltérő rendelkezése
hiányában - a munkaállomásokon, elzárt helyen szükséges őrizni.
V.1. Az Adatkezelő tulajdonában álló számítógépeket csak az arra felhatalmazott
alkalmazottak használhatják, aki egyben felelősek azok rendeltetésszerű használatért.
V.2. A berendezések hibátlan és üzemszerű működésének biztosítása érdekében a
számítógépek karbantartását rendszeresen el kell végezni. A gépek karbantartását – a
garanciális eszközök kivételével – kizárólag a rendszergazda végezheti.
V.3. Az Adatkezelőnél üzembe helyezett számítógépeken csak előzetesen ellenőrzött és
jogtiszta programok futhatnak. Az ellenőrzésnek az esetleges működést akadályozó hibák
felderítésén túl ki kell térnie az adatvédelem kérdéskörére is. A feltárt hiányosságokról a
program szállítóját írásban kell tájékoztatni. Hibás programot üzembe helyezni tilos. Szoftver
telepítésére/frissítésére csak rendszergazda jogosult; a tesztelést a felhasználó és a
rendszergazda közösen végzi. Az adatbiztonsági (vírusellenőrzés, adatmentés) célú szoftverek
beállításainak módosítása, működésük felfüggesztése még átmenetileg is tilos.
V.4. A számítógépek fizikai meghibásodása vagy rendellenes működése esetén az eszköz
használatát fel kell függeszteni, és haladéktalanul értesíteni kell a rendszergazdát.
V.5. Bármilyen külső adathordozó eszköz (pendrive, külső winchester stb.) csatlakoztatása
esetén a vírusvédelmi szoftver segítségével először ellenőrizni kell annak vírusmentességét.
Amennyiben a használó fertőzött fájlt észlel, az eszköz használata tilos, és haladéktalanul
értesíteni kell a rendszergazdát.
V.6. A bizalmas dokumentumokat csak ügyvezetői engedéllyel és csak akkor lehet a
munkavégzés helyéről eltávolítani, ha azokra okvetlenül külső helyszínen van szükség. Az
Adatkezelő informatikai eszközeiről programot, illetve adatállományokat másolni az otthoni
munkavégzési célú másoláson és a biztonsági mentéseken kívül tilos.
V.7. Az Adatkezelő számítógépein internetkorlátozás nincs beállítva, ezért a felhasználók
fokozott felelősséget viselnek az internethasználat során a jogszabályi előírások és az
adatbiztonsági előírások betartásáért.
V.8. Tilos bizonytalan eredetű e-mailek megnyitása, illetve az internetről bármilyen szoftver
telepítése. Probléma észlelése vagy rendellenes működés esetén az eszköz használatát fel kell
függeszteni, és haladéktalanul értesíteni kell a rendszergazdát.
V.9. Az Adatkezelő levelezését saját levelezőszerver biztosítja. A levelekhez
levelezőprogrammal lehet hozzáférni, de szükség esetén webes felületről is bárhonnan
használható a levelezés. A mail programban levő címjegyzéket mindenkinek a saját
számítógépe tárolja, arról automatikus mentés nem készül. Az e-mailek letöltése, illetve
elküldése esetén azok másolata a mail-szerveren marad, ami – annak mentéséig – egyben
biztonsági másolatként is szolgál.
V.10. Valamennyi számítógéphez – beleértve a szervert is – szünetmentes áramforrást kell
használni, amely megvédi a berendezést a feszültségingadozásoktól, áramkimaradás esetén az
adatvesztéstől.
V.11. A munkavállalók kötelesek a munkaidő végzetével számítógépüket és a kapcsolódó
eszközöket kikapcsolni, a külső adathordozókat elzárni. Amennyiben munkaállomásukat a
munkaidő alatt elhagyják, a munkavállalók kötelesek zárolni számítógépüket.
VI.1. Adatvédelmi incidens bekövetkezése esetén az incidenst vagy annak nyomait
megfelelően rögzíteni kell, haladéktalanul tájékoztatni kell a bekövetkezett incidensről az
ügyvezetőt.
VI.2. Az előző pont szerinti tájékoztatásnak különösen ki kell terjednie az adatvédelmi
incidens jellegére, az érintett személyes adatok körére, az érintettek számára, a károsodás, az
esetleges illetéktelen hozzáférés súlyosságára, a lehetséges következményekre és a szükséges
intézkedésekre. A tájékoztatással nem lehet arra figyelemmel késleltetni, hogy további
információk szerzése szükséges.
VI.3. Az ügyvezető haladéktalanul köteles részletesen megvizsgálni az adatvédelmi incidenst.
Ennek során mindazon személyek, akikre a jelen szabályzat személyi hatálya kiterjed, köteles
rendelkezésére állni a vizsgálat során és részletes információkat szolgáltatni.
VI.4. Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár az érintettek
jogaira és szabadságaira nézve, vagy az adatvédelmi hatóság így rendelkezik, az ügyvezető
köteles haladéktalanul tájékoztatni az érintetteket az adatvédelmi incidens bekövetkezéséről.
A tájékoztatásnak legalább a következőkre ki kell terjednie:
a) Az adatvédelmi incidens bekövetkezésének időpontja, körülményei.
b) Az incidens jellege (pl. vírusfertőzés, hackertámadás, adathordozó elvesztése, adatok
megsemmisülése, adatok elvesztése, adatok illetéktelen személyek számára
hozzáférhetővé válása).
c) Annak becslése, hogy incidens milyen következményekkel jár az érintettek jogaira,
szabadságaira, milyen súlyos a bekövetkezett sérelem.
d) A kár vagy sérelem orvoslására vagy elhárítására tett vagy tenni tervezett intézkedések
leírása.
VI.5. Az előző pont szerinti tájékoztatást tömör, átlátható, érthető formában, világosan és
közérthetően megfogalmazva kell megtenni. A tájékoztatás díjmentes.
VI.6. Nem kell az érintetteket tájékoztatni az adatvédelmi incidensről a következő esetekben:
a) az Adatkezelő megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott végre,
és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében
alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket – mint például a titkosítás
alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított
személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat.
b) Az Adatkezelő az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket tett,
amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett magas kockázat
a továbbiakban valószínűsíthetően nem áll fenn.
c) A tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az
érintetteket az Adatkezelő honlapján kiadott közlemény útján kell tájékoztatni.
VI.7. Az incidensről a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságot (NAIH) is
értesíteni szükséges. A tájékoztatást, elektronikus úton szükséges megküldeni a NAIH email
címére az incidens bekövetkezésétől számított 72 órán belül. A tájékoztatást az ügyvezető
teszi meg. Nem szükséges az incidens bejelentése a NAIH-hoz, amennyiben az incidens
valószínűsíthetően nem jár kockázattal az érintettek jogaira és szabadságaira nézve.
VI.8. Adatvédelmi incidens esetén az ügyvezető megtehet minden az adatkezelés biztonsága
érdekében szükséges intézkedést, így különösen
a) rendkívüli munkavégzést rendelhet el a kockázatok csökkentése, a károk elhárítása
vagy bekövetkezésük elkerülése és az érintettek jogai és adatainak védelme
érdekében;
b) az Adatkezelő székhelyének vagy a székhely egy részének lezárásáról, kiürítéséről
dönthet, lefoglalhatja a munkavégzéshez szükséges eszközöket;
c) szükség esetén feljelentést tesz vagy bejelentéssel ér az illetékes hatósághoz;
d) az Adatfeldolgozó közreműködését kéri adatok helyreállításához, vagy a károk
csökkentése, elkerülése érdekében.
VII.1. A jelen szabályzat 2018. május 25. napján lép hatályba.
VII.2. A jelen szabályzatban nem szabályozott kérdésekben a GDPR-t és a hatályos magyar
jog szabályait szükséges alkalmazni.
VII.3. A jelen szabályzatot az adatkezelő köteles szükség szerint, de legalább kétévente
felülvizsgálja. Az esetleges módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt szabályzat
megismerésére jogosult minden érintett és külön közölni kell mindazokkal, akikre
vonatkozóan kötelezettséget állapít meg.
Briston.hu internetes áruház
Üzemeltető: Briston Kft.
Képviseli: Almsteier Anita ügyvezető
Telefonszám: +36202178436
Postacím: 1063 Budapest, Kmety u. 18. 3/27.
Cégjegyzékszám: 01-09-867091
Bejegyezve: Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság Cím: Budapest V. ker. Nádor u. 28.
Adószám: 13668918-2-42
Bankszámlaszám: 11600006-00000000-17662419 Erste Bank
A rendelések feldolgozása, vevőszolgálati feladatok ellátása munkanapokon, hétfőtől-péntekig 9-16.00
óra között történik.
Hétvégén és munkaszüneti napokon megrendeléseket nem dolgozunk fel.
A beérkezett megrendelések postára adása a megrendeléstől számítva 2-3 munkanap.
Ügyfélszolgálat elérhetősége:
Kapcsolattartó: Almsteier Anita
Tel.: +36202178436
E-mail.: briston@briston.hu
17000Ft feletti megrendelésekre
100% pénz visszafizetési garancia
Az ország egész területén